5 sfaturi dacă ești mămică pentru prima oară

Deși este o perioadă minunată, încărcată de schimbări și emoții, sarcina poate fi și copleșitoare și stresantă, mai ales pentru mămicile pentru prima dată. Din acest motiv, este deosebit de important ca mămicile să aibă grijă de sănătatea și starea lor de bine, să se informeze din surse sigure și, mai presus de toate, să aibă încredere în sine.

Doar având grijă de ea însăși, o mămică se poate bucura pe deplin de acest nou capitol al vieții sale, oferind totodată copilului un refugiu sigur și sănătos unde poate să crească și să se dezvolte.

Iată, așadar, câteva sfaturi care vă pot fi de mare folos dacă sunteți mămici pentru prima oară:

  1. Acordați atenție regimului alimentar. Dieta alimentară este crucială atât înainte de concepție, în timpul sarcinii, dar și în perioada de alăptare. Pe de o parte, ceea ce mănâncă mămica hrănește și bebelușul, asigurându-i creșterea și dezvoltarea optimă, iar pe de altă parte, regimul mamei formează și preferințele culinare ale bebelușului. În plus, după naștere, mămica trebuie să continue să se hrănească sănătos pentru a-și putea alăpta bebelușul. Pe lângă nutrienții pe care copilul îi primește din laptele matern, va avea nevoie și de alte vitamine și suplimente pentru copii pe care medicul le recomandă. Este foarte important ca bebelușul să nu ducă lipsă de vitamina D, de calciu, de fier, de acid folic și nici de acizi grași esențiali Omega-3. În special mămicile vegane și vegetariene ar trebui să se asigure că îi oferă copilului toți nutrienții de care are nevoie.
  2. Importanța vitaminelor în timpul sarcinii. Mămica trebuie să fie în cea mai bună formă atât în timpul sarcinii, cât și după naștere, iar pentru asta, este necesar să își administreze suplimente pentru sarcină, care îi vor îndeplini toate nevoile nutriționale. Vitaminele în timpul sarcinii sunt necesare atât pentru starea de sănătate a mamei, cât și pentru creșterea și dezvoltarea bebelușului. Din nou, acidul folic, vitamina D și acizii grași Omega-3 joacă roluri cruciale.
  3. Un program regulat de somn. Peste 80% dintre femeile însărcinate se plâng că nu dorm bine, iar acesta este motivul principal pentru care se simt obosite și slăbite dimineața. Potrivit specialiștilor, calitatea somnului scade din cauza schimbărilor care au loc în corpul mamei. În primul rând, corpul femeii însărcinate produce mai mult progesteron, un hormon crucial care contribuie la ducerea sarcinii la termen. Totuși, creșterea nivelului de progesteron contribuie și la starea de oboseală și de somnolență. În al doilea rând, nevoia mai frecventă de a merge la baie diminuează calitatea somnului, precum și imposibilitatea de a găsi o poziție mai confortabilă de dormit. Ori de câte ori aveți posibilitatea, încercați să trageți un pui de somn în timpul zilei pentru a-i permite corpului să se odihnească. De asemenea, profitați de weekend-uri pentru a dormi cât mai mult.
  4. Răsfățați-vă. Cu atât mai mult în timpul sarcinii, este important ca viitoarea mămică să se răsfețe. Puțin răsfăț poate face minuni pentru starea de spirit a mamei și poate reduce semnificativ nivelul de stres. O manichiură sau o pedichiură la salon reprezintă o cale minunată de relaxare, dar și o mască facială acasă este o opțiune bună.
  5. Practicați exerciții fizice. Foarte multe mămici cred, în mod eronat, că în timpul sarcinii nu mai au voie să facă exerciții fizice. Dimpotrivă, exercițiile fizice ajută la consolidarea mușchilor și la creșterea nivelului de energie, ambele fiind esențiale pe toată perioada sarcinii. Desigur, asta nu înseamnă că trebuie să faceți exerciții cardio sau să începeți să ridicați greutăți. În schimb, alegeți exerciții ușoare, cum ar fi mersul pe jos, yoga sau înotul pentru a rămâne în formă și sănătoasă pe toată durata sarcinii.

Într-un final, evitați să vă aglomerați mintea cu prea multe informații. Toate mămicile vor să se asigure că fac totul ca la carte pentru bebelușul lor. În prezent, dispunem de site-uri, de bloguri și chiar de aplicații unde găsim răspunsuri la toate întrebările posibile. Totuși, acest cumul de informații vine și cu nenumărate dezavantaje. Este posibil să găsiți informații contradictorii așa  că, în loc să găsiți răspuns la o întrebare, deveniți confuză și vă formulați și mai multe întrebări fără răspuns precis. Dacă aveți întrebări, discutați cu medicul în timpul controlului prenatal, deoarece medicul personal vă cunoaște istoricul medical și evoluția fătului, deci este singurul în măsură să vă răspundă la toate întrebările. 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*