Beneficiile vitaminelor pentru sănătate

Vitaminele sunt substanțe chimice al căror rol este extrem de important pentru organismul uman. Sunt 13 vitamine esențiale pentru funcționarea optimă a organismului, dintre care cele mai importante sunt A, D, K, C și complexul de vitamina B. Acestea se găsesc în număr mai mic în alimente iar, lipsa lor totală din organism duce la adevărate probleme de sănătate. Pe lângă alimentele care conțin vitamine, poți folosi și suplimente naturiste, fie sub formă de tablete, fie sub formă de capsule, lichide sau prafuri. Pentru că fiecare vitamină are un rol bine stabilit în organism, iată beneficiile pe care trebuie să le cunoști!

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/blue-medicine-pills-on-heart-shape-3683046/

Vitamina C

Vitamina C te ferește de răceli și este necesară pentru formarea colagenului, una dintre proteinele care oferă rezistență mușchilor, cartilajelor și oaselor. În plus, vitamina C contribuie și la menținerea dinților sănătoși și a părului strălucitor. Totodată, are o acțiune antiinfecțioasă. În afară de tabletele cunoscute cu vitamina C, poți asimila această substanță din citrice, cartofi, spanac, roșii, ficat sau broccoli.

Vitamina A

La fel de importantă pentru organismul uman este și vitamina A, cea care întărește mecanismul de apărare a organismului. Vitamina A este necesară pentru o vedere bună și crește rezistența corpului la infecții. În combinație cu vitamina E, vitamina A lupta împotriva efectelor nocive ale cancerului asupra corpului și întreține pielea și mucoasele. Câteva dintre alimentele care conțin vitamina A:

  • ouăle;
  • fasolea verde;
  • spanacul;
  • cartofii dulci;
  • dovleacul;
  • ficatul;
  • curmalele;
  • morcovul;
  • papaya.

Vitamina D

Vitamina D este cunoscută pentru asimilarea calciului și a fosforului, la care se adaugă și fixarea lor în dinți și în oase. Necesarul de vitamina D poate fi asigurat printr-o alimentație corectă și expunerea zilnică la soare. De regulă, lipsa de vitamina D provoacă rahitism în rândul copiilor și osteoporoză, în cazul adulților.

Vitamina E

Vitamina E se asimilează, cel mai ușor, din uleiurile vegetale, fiind un antioxidant care stabilizează membranele celulelor. Mai mult, vitamina E protejează vitamina A din organism, menține pielea tânără, întârzie procesul de îmbătrânire și prelungește viața globulelor roșii.

Vitamina K

Funcția de bază a vitaminei K este aceea de a coagula sângele. Ea favorizează regenerarea țesuturilor și se găsește, în special, în căpșuni, carne, căpșuni, lapte, ouă și unt. Lipsa vitaminei K din organism poate duce la apariția hemoragiilor, îndeosebi, după tratamentul îndelungat cu antibiotice.

Complexul de vitamine B

Din seria de vitamine esențiale, face parte și complexul de vitamine B. Despre acestea trebuie să știi că:

  • Vitamina B1 ajută la funcționarea normală a nervilor și a celulelor, fiind indispensabilă pentru schimburile dintre celulele creierului. Vitamina B1 activează memoria și poate fi asimilată din portocale, unt de arahide, stridii, carne sau fasole.
  • Vitamina B2 furnizează energia din proteine, grăsimi și carbohidrați, asigurând dezvoltarea normală și firească a organismului. În plus, vitamina B2 protejează vederea și poate fi luată din lactate, carne, cereale, ouă și afine.
  • Vitamina B3 stimulează refacerea celulară, întărește firul de păr și contribuie la formarea celulelor roșii. Mănâncă gălbenuș de ou, pește, nuci și carne de pasăre, toate bogate în vitamina B3.
  • Vitamina B6 joacă un rol esențial în prelucrarea aminoacizilor și contribuie la buna funcționare a creierului. De unde poți asimila vitamina B6? Din alimente la îndemână: usturoi, creier, măduvă, ouă, banane, morcovi și varză.
  • Nu în ultimul rând, vitamina B12 favorizează un sistem nervos sănătos și ajută la producerea aminoacizilor și a grăsimilor. Mănâncă lactate, crustacee  și pește într-o dietă corectă.

Vitaminele se găsesc în cantități variabile în diverse alimente, dar pot fi preluate și din suplimente. Acestea reglează metabolismul și ajută la funcționarea corectă a organismului, împiedicând apariția problemelor de sănătate.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*