Cum putem consuma mai multe fructe și legume? 4 trucuri simple

Ni s-a repetat de nenumărate ori că pentru a ne bucura de o stare excelentă de sănătate este bine să consumăm cel puțin 500 de grame de legume în fiecare zi. Din păcate, pentru că trăim vieți atât de agitate și haotice, aproximativ 90% dintre noi nu reușim să atingem acest obiectiv. Mai mult decât atât, sunt și foarte multe lucruri pe care credem că le facem pentru binele nostru, când de fapt ne sunt dăunătoare. Un bun exemplu este sucul de fructe. Foarte multe persoane cumpără de la magazin suc de portocale, considerând că este bogat în vitamina C, când de fapt acel suc este doar o apă îndulcită care contribuie la câștigul în greutate și care obosește ficatul. În urma stoarcerii, portocalele rămân fără fibre, iar în urma pasteurizării, sucul de portocale nu mai conține aproape nicio vitamină, rezultând o apă îndulcită.

Și legumele și fructele sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă, deoarece sunt o sursă-cheie de nutrienți, fibre și antioxidanți. Studiile sugerează că un consum regulat de legume și fructe contribuie la reducerea șanselor de apariție a multor boli din cele mai severe. Dacă regimul personal alimentar are nevoie de legume și fructe, iată câteva modalități ușoare prin care puteți consuma în fiecare zi mai multe porții de legume și fructe:

Înlocuiți pâinea cu legume. Dacă aveți pe cineva apropiat care ține dieta Paleo, probabil ați observat că ori de câte ori are posibilitatea înlocuiește pâinea cu legume, de exemplu, mănâncă hamburgeri cu salată, în loc de pâine. În esență, înlocuirea pâinii cu legume este o modalitate simplă de a reduce caloriile și de a vă bucura în continuare de alimentele preferate. Dar beneficiul secundar este acela că astfel sporiți numărul de legume din regimul alimentar. De exemplu, ori de câte ori aveți posibilitatea, puteți înlocui feliile de pâine cu ciuperci portobello. De asemenea, puteți face sandvișuri pentru servici înlocuind pâinea cu frunze de salată.

Fiți creativi în bucătărie. Dacă obișnuiți să vă preparați mesele acasă, puteți pune accentul mai mult pe legume. Asta nu înseamnă nicidecum să renunțăm la carne, ci doar să scăpăm de ideea că legumele sunt potrivite doar ca garnitură. Dimpotrivă, putem adăuga legume în orice am face. De exemplu, un sos pe bază de fructe sau legume sau o salsa sunt modalități excelente de a accentua aromele mâncărurilor pe care le pregătiți acasă. Puteți prepara o marinadă pentru carnea de pui folosind ardei, pătrunjel și lămâie. Sucul de portocală sau de grapefruit este minunat atât pentru orez, cât și pentru legumele gratinate. Carnea de porc se asociază foarte bine cu sosul de mere sau de gutui, în timp ce carnea roșie este minunată alături de un sos pe bază de roșii. Dacă pregătiți pește, puteți să îl îmbrăcați într-o cuvertură de verdeață, puteți să îl pregătiți la cuptor pe pat de legume sau să îl serviți alături de un sos surprinzător preparat din mango, papaya, roșii, ceapă și pătrunjel. Pentru zilele când luați masa în oraș, alegeți un restaurant cu specific mediteranean, unde meniul abundă în gustări, aperitive și feluri principale bazate pe fructe, legume și pește.

Înlocuiți carbohidrații. Nu de tot, căci și carbohidrații au un rol al lor, chiar și în dietele de slăbire. Totuși, dacă știți că mâncați prea multe paste pentru că sunt ușor de pregătit, trebuie să știți că puteți înlocui pastele clasice cu paste pregătite din dovlecei, din dovleac, din fasole, din năut sau linte. În prezent, sunt echipamente avansate de bucătărie care transformă aproape orice aliment în paste, de la dovlecei și până la spanac. Pentru acasă, puteți investi într-un instrument de spiralizare ieftin care transformă rapid dovlecelul proaspăt în paste sănătoase, pe care le puteți servi sotate sau alături de un sos alb. De exemplu, o cană de dovleac gătit conține doar 40 de calorii și 10 grame de carbohidrați, comparativ cu aproximativ 200 de calorii și 40 de grame de carbohidrați cât conține o cană de paste gătite.

Nu în ultimul rând, putem încorpora legume și atunci când pregătim deserturi. De exemplu, o prăjitură minunată este cea cu dulceață de roșii, iar dacă dorim un dulce de post, putem pregăti rapid un chec cu textură umedă, pe bază de făină integrală, mere, morcovi, suc de portocală și puțină scorțișoară. Dacă vă plac prăjiturile cu ciocolată, atunci puteți înlocui ciocolata foarte calorică cu avocado și cacao. Sfecla și dovlecelul pot fi, de asemenea, încorporate în deserturi pe bază de ciocolată, fără să schimbe gustul. Năutul poate fi folosit pentru a face blat pentru tarte, în timp ce conopida poate înlocui blatul clasic de pizza.

Cu alte cuvinte, cu puțină creativitate, puteți consuma o cantitate corespunzătoare de legume și fructe care să vă conducă spre o stare excelentă de sănătate și vitalitate.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*