Surse naturale de Vitamina D

Organismul nostru  are nevoie de vitamine şi minerale pentru a se dezvolta, pentru  a  funcţiona normal şi pentru a se păstra în echilibru.

Vitamina D este una dintre cele mai importante din spectrul vitaminelor necesare unei bune funcţionări a organismului tău. Necesarul tău zilnic de Vitamina D, este de 600UI-unităţi internaţionale. Adolescentul tău va avea nevoie 400 şi 600UI, iar bunicii de 800UI.

Vitamina D este grupa de vitamine secosteroide liposolubile. Cele două forme relevante majore sunt vitamina D2 – ergocalciferol şi vitamina D3 – colecalciferol. Fară a avea un indice specificat clar,  termenul de vitamina D se referă la D2,  D3 sau la ambele.

Vitamina D este preluată de sânge şi dusă la ficat, unde va fi transformată în prohormon de calciu.

Din cauza  stilului de viaţă dezordonat şi a alimentaţiei deficitare,  riscul de a  traversa  un deficit de vitamina D, este mare.

Rolul Vitaminei D

Vitamina D  îţi asigură absorbţia şi asimilarea calciului şi a fosforului, ambele elemente fiind esenţiale pentru calitatea sistemului osos. Vitamina D are  rolul de a bloca eliberarea hormonului paratiroidian, hormon care reabsoarbe ţesutul producând subţierea şi slăbirea oaselor.

De asemenea, vitamina D are un rol important şi în menţinerea funcţiilor  musculare, dar şi în întărirea sistemului imunitar. Vitamina D este extrem de importantă pentru sănătatea inimii tale  şi a aparatului cardiovascular, dar şi pentru buna funcţionare a sistemului nervos. Tot vitamina D este cea responsabilă de reglarea nivelul de insulină din corp.

Vitamina D nu poate fi sintetizată de către organismul tău, ci  trebuie să o primească de la lumina solară şi din alimente precum carnea, ouăle şi peştele.

Sursele naturale de Vitamina D

Pentru că organismul tău nu îşi poate asigura singur necesarul de vitamina D, trebuie să îi asiguri toate sursele necesare.  Cele mai sigure surse de vitamina D sunt razele solare şi alimentaţia echilibrată. Din meniul tău nu trebuie să lipsescă  peştele, dintre care se recomandă tonul, macroul şi somonul, carnea, în special ficatul de vită, gălbenuşul de ou şi laptele. Pe lângă acestea există  o serie de  alimente îmbogăţite pe cale artficială cu vitamina D şi suplimente care au în compoziţie doar ingrediente naturale, cum ar fi cele pe bază de ulei de peşte.

Astfel, pentru a-ţi păstra echilibrul organismului, asigurându-i aportul necesar de Viatamina D, poşi lua câteva măsuri simple, care ar trebui să devină obiceiuri. Vei face sport  şi vei petrece mult timp în aer liber, vei mânca echilibrat, meniurile tale conţinând preparate din carne şi peşte, ouă, fructe şi legume proaspete, lactate. Chiar şi ciocolata neagră şi nuca  reprezintă o surse de Vitamina D. O casoletă mică din gama ambalaje biodegradabile, în care păstrezi tablete de ciocolată neagră şi miez de nucă, te va ajuta peste zi să iei câte o doză mică, dar  aromată şi revigorantă,  de Vitamina D.

În cazul bebeluşului tău, trebuie să ştii că un  deficit de vitamina D poate conduce la  o întârziere de creştere,  la  apariţia  rahitismului, modificări ale coloanei şi vertebrelor,  şi la o dentiţie deficitară  şi nesănătoasă. Cum cel mic  nu poate beneficia în primele luni de viaţă  de sursele  naturale de vitamina D, precum expunerea la soare şi alimentaţia solidă, vei avea grijă să-i administrezi  suplimentele necesare de vitamina D. În cutiuţa de îngrijire zinică a celui mic, un recipient tip ambalaje biodegradabile, în care ţii coprese strerile, pompiţe de nas sau alte accesorii, poţi pune şi sticluţa cu Vitamina D, din care cel mic va primi zilnic doza recomandată de către medicul pediatru.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*