Top 10 alimente pentru o piele fermă și sănătoasă

Suntem ceea ce mâncăm, chiar dacă asta ne face să strângem din umeri gândindu-ne la gogoașa cu ciocolată pe care am mâncat-o la micul dejun. Poate că pare un clișeu, dar este cât se poate de adevărat! Dacă ne dorim ca pielea noastră să arate tânără, suplă și sănătoasă, atunci este necesar să îi oferim o hrană de bună calitate.

Iată care sunt acele alimente după care tânjește pielea noastră, mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă:

Roșii.

Roșiile reprezintă o sursă excelentă de licopen, un fitonutrient ce elimină radicalii liberi cauzați de razele UV care îmbătrânesc pielea. În plus, dacă vom găti roșiile, acestea vor elibera și mai mult licopen. Supa cremă de roșii servită cu câteva crutoane trecute prin ierburi aromatice poate fi o cină ușoară și delicioasă.

Ulei de in.

Uleiul din aceste mici semințe tari, de culoare maro, este cea mai bogată sursă de acid esențial Omega-3, numit acid alfa-linolenic sau ALA. Pe lângă faptul că ajută la uniformizarea tonului pielii și a liniilor fine, studiile arată că uleiul de semințe de in poate reduce iritațiile și roșeața pielii, în timp ce hidratează pielea din interior spre exterior.

Cartof dulce.

Cartoful dulce este o sursă surprinzător de bogată de vitamina C, care susține producția de colagen. Tot studiile au demonstrat că persoanele care au consumat zilnic o jumătate de cartof dulce timp de trei ani au redus apariția ridurilor cu 11%.

Sfecla.

De o culoare roșu-rubiniu, acest superaliment este foarte bogat în nutrienți. Sfecla este o sursă excelentă de vitamina A, de potasiu, magneziu și vitamina E, toți aceștia fiind nutrienți-cheie care susțin sănătatea și vindecarea pielii.

Tofu.

Tofu este hrana miraculoasă a vegetarienilor. Este bogat în proteine, calciu și grăsimi nesaturate sănătoase, care sunt eficiente în combatarea afecțiunilor pielii. De asemenea, tofu este o sursă excelentă de antioxidanți și minerale, cum ar fi fier, cupru și mangan.

Broccoli.

Face parte din familia cruciferelor și este bogat în vitaminele A, C, E, K și complexul de vitamine B, ajutând pielea să strălucească și să reînvie țesutul deteriorat. Broccoli conține, de asemenea, folat și calciu care stimulează funcția optimă a celulelor pielii.

Ton, somon și sardine.

Speciile de pește bogate în acizi grași Omega-3 mențin pielea suplă și ajută la reducerea riscului de cancer de piele. Acizii grași esențiali Omega-3 de tip EPA și DHA mențin colagenul și reduc compușii inflamatori din piele care pot duce la cancer de piele. Este indicat să consumăm pește de cel puțin două ori pe săptămână, iar pentru a ne bucura de și mai multe beneficii pentru sănătate și frumusețe, putem să ne completăm dieta cu suplimente alimentare de Omega-3 sau cu ulei de pește, pe care le putem comanda dintr-un megastore farmaceutic online, acolo unde găsim suplimente Omega-3 atât sub formă lichidă, cât și sub formă de capsule.

Avocado.

Un alt superaliment, avocado este o sursă excelentă de vitamine E și C, care susțin strălucirea și suplețea naturală a pielii, reduc inflamația și stimulează producția de colagen.

Fructe de pădure.

Fructele de pădure, dar și căpșunile și prunele au cele mai ridicate niveluri de antioxidanți ce combat daunele provocate de radicalii liberi. De asemenea, sunt bogate în vitamina C, care ajută la prevenirea ridurilor și a uscăciunii.

Mango, papaya și caise.

Bogate în pigmenți numiți carotenoizi, aceste fructe colorate îmbunătățesc tonusul pielii, previn uscăciunea și exfolierea și mențin fermitatea acesteia.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*