Vitamina B9 – surse naturale

Vitamina B9 sau acidul folic este o reprezentantă a complexului de vitamine B, ce ajută la formarea ADN-ului, dar se implică și în procesele de reparare al ADN-ului. Aici veți descoperi care sunt sursele naturale de vitamina B9.

Surse-naturale-Vitamina-B9În afară de implicarea sa esențială în aparatul nostru genetic, ce beneficii ne mai oferă vitamina B9?

Vitamina B9 are grijă de sănătatea mintală a viitoarelor mămici, prin rolul său esențial în prevenirea pierderii unei sarcini.

În plus, vitamina B9 are grijă ca fătul să nu sufere anomalii congenitale, ce pot avea repercusiuni asuprea creierului și coloanei vertebrale a micuțului.

Schimbăm registrul și aflăm că vitamina B9 ajută semnificativ organismul să prevină apariția unor tipuri diferite de cancer, cum ar fi cancerul la colon, plămâni sau uter.

Tot vitamina B9 este un aliat al organismul în prevenirea anemiei, prin aportul său incontestabil în formarea de globule roșii.

Vitamina B9 ”joacă bine și în echipă”, pentru că împreună cu alte vitamine din complexul B, ne ajută să ne întărim sistemul imunitar.

Pentru a avea grijă de sănătatea noastră, în covata noastră de bunătăți ar trebui să se regăsească următoarele alimente care reprezintă surse naturale de vitamina B9:

  • Ficat- în special de vită;
  • Carne de pasăre;
  • Gălbenuș de ou;
  • Brânză fermentată;
  • Sparanghel;
  • Broccoli- preparat crud sau puțin fiert;
  • Spanac;
  • Salată verde;
  • Sfeclă;
  • Varză;
  • Porumb;
  • Fasole verde, fasole Lima, cu boabe albe, neagră;
  • Linte, năut;
  • Mazăre;
  • Varză de Bruxelles;
  • Ciuperci;
  • Țelină;
  • Morcov, dovleac;
  • Avocado, zmeură, căpșuni, banane;
  • Portocale, papaya, grapefruit;
  • Germeni de grâu;
  • Nuci, migdale;
  • Drojdie de bere;
  • Suc de roșii;
  • Lăptucă;
  • Semințe de floarea-soarelui, de in;
  • Muștar;
  • Pâine.

Este bine de știut că vitamina B9 este anihilată în organism în cazul persoanelor care consumă mult alcool.

Când vorbim despre cantitatea zilnică necesară de vitamina B9, avem doi factori de care trebuie să ținem cont: vârsta și starea fiziologică a organismului. Astfel, doza zilnică de vitamina B9 este de:

  • Copii sub 1 an 0,065 – 0,08 mg pe zi;
  • Copii între 1 an-10 ani 0,15 – 0,2 mg pe zi;
  • Adulţi – 0,3 – 0,4 mg pe zi.

Persoanele care au nevoie de o cantitate mai mare de vitamina B9 sunt viitoarele mame 0,6-0,8 mg pe zi , persoanele care suferă de afecţiuni ale sistemului digestiv, dar și cei care adoptă un regim vegetarian.

Vitamina B9 este o componentă esențială prin care organismul nostru ne menține și protejează sănătatea, însă vitamina B9 are grijă și de viitorul nostru pentru că asigură dezvoltarea armonioasă a unei noi vieți, cea a copilului nostru.

Recomandarea editorului:


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*